Czym jest PDS2?
Komisja Europejska wprowadziła dyrektywę w sprawie usług płatniczych (PSD2), aby zwiększyć bezpieczeństwo płatności oraz pobudzić innowacyjność i konkurencyjność. Dyrektywa PSD2 będzie miała znaczący wpływ zwłaszcza na transakcje w handlu elektronicznym spowoduje konieczność wdrożenia „silnego uwierzytelniania”. Postanowienia dotyczące silnego uwierzytelniania zawarte w dyrektywie PSD2 wchodzą w życie z dniem 14 września 2019 r. i będą obowiązywać w całej Europie.
Na czym polega silnie uwierzytelnienie?
Silne uwierzytelnianie wprowadza dodatkowe wymogi bezpieczeństwa w zakresie uwierzytelniania (czyli tego, w jaki sposób klienci potwierdzają, że są osobami, za które się podają). Oznacza to, że klienci będą zobowiązani stosować dodatkową formę weryfikacji swojej tożsamości. Jest to tak zwane uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA), czyli proces, w którym tożsamość użytkownika jest weryfikowana z wykorzystaniem dwóch niezależnych elementów należących do jednej kategorii.
Jak zalogujesz się do serwisu Internet Banking po wprowadzeniu zmian?
Na stronie bankowości internetowej Internet Banking podaj:
-
- identyfikator (numer klienta)
- wybrane przez system znaki z hasła maskowanego
- oraz dodatkowo wprowadź kod autoryzacyjny z SMS-a.
Po wpisaniu hasła i poprawnym zalogowaniu się do Internet Bankingu zostaniesz poproszony o zdefiniowanie kodu uwierzytelnienia do haseł SMS
Ustawienia zatwierdzamy przyciskiem Zatwierdź. Podaj otrzymane hasło SMS autoryzujące tą operację i wybierz przycisk Podpisz.
Koniecznie zapamiętaj kod uwierzytelniania.
Kod będzie wykorzystywany podczas:
- logowania do bankowości internetowej co 90 dni (konieczne będzie podanie – poza loginem i hasłem – ustalonego wcześniej 4-cyfrowego kodu uwierzytelnienia oraz hasła SMS):
- przeglądania historii rachunku starszej niż 90 dni (konieczne będzie podanie 4-cyforwego kodu uwierzytelnienia oraz hasła SMS).
- każdorazowo, przy podpisywaniu przelewów, gdy operacja będzie tego wymagała (konieczne będzie podanie 4-cyforwego kodu uwierzytelnienia oraz hasła SMS)
Kod uwierzytelniania można zmienić w opcji Ustawienia – Bezpieczeństwo. W razie jego zapomnienia konieczna będzie wizyta w placówce Banku.