Informacja o dostępności

Informacja aktualna na dzień: 28.06.2025 r.

I. Dostępność cyfrowa

 a) Dostępność strony internetowej https://nbsdzialoszyn.pl/

  •  Stan dostępności strony internetowej

Strona internetowa spełnia poniższe kryteria sukcesu z wytycznych WCAG 2.2:

 

Kod Kryterium
1.4.1 Użycie koloru

 

Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych.
1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu

 

Oprócz napisów rozszerzonych oraz obrazów tekstu, rozmiar tekstu może zostać powiększony do 200% bez użycia technologii wspomagających oraz bez utraty treści lub funkcjonalności.
1.4.13 Treść spod kursora lub fokusu Dana treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika.
2.4.2 Strona zatytułowana Strony internetowe i dokumenty nieinternetowe mają tytuły opisujące temat lub cel.
2.4.5 Wiele dróg

 

Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów.
2.4.6 Nagłówki
i etykiety
Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści.
2.4.10 Nagłówki sekcji Nagłówki sekcji służą do organizacji treści.
2.4.11 Ostrość nie jest zaciemniona Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent ten nie zostaje całkowicie ukryty ze względu na treść utworzoną przez autora.
2.4.12 Ostrość nie jest zaciemniona (ulepszona) Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, żadna część komponentu nie zostaje ukryta przez treść utworzoną przez autora.
3.2.1 Po otrzymaniu fokusu Gdy dowolny komponent interfejsu użytkownika uzyska fokus,
nie powoduje to zmiany kontekstu.
3.2.2 Podczas wprowadzania danych Zmiana ustawień dowolnego komponentu interfejsu użytkownika nie powoduje automatycznie zmiany kontekstu, chyba że użytkownik został poinformowany o takim zachowaniu przed użyciem komponentu.
3.2.3 Spójna nawigacja

 

Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika.
3.2.4 Spójna identyfikacja Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane.
3.2.5 Zmiana na żądanie Zmiany kontekstu inicjowane są tylko na żądanie użytkownika lub istnieje mechanizm pozwalający na wyłączenie takich zmian.
3.3.2 Etykiety lub instrukcje Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z wytycznymi wskazanymi w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze / wytycznymi WCAG 2.2.

Klient ma na stronie internetowej możliwość:

– zmiany ustawień strony internetowej banku pod kątem ustawień dostępności (tryb dla osób z zaburzeniami wzroku, profil i tryb bezpieczny dla osób z padaczką, tryb przyjazny dla osób z ADHD, tryb dla osób niewidomych),

– zmiany wizualnie treści na stronie internetowej (większy tekst, kursor, wysokość linii, odstępy między literami, czytelna czcionka, czcionka dla dyslektyków, wyrównanie tekstu, lupa tekstu oraz wyróżnienie linków),

– zmiany wizualnie kolorów na stronie internetowej (odwrócenie kolorów, jasności, kontrastu, skali szarości i nasycenia),

– zmiany nawigacji na stronie internetowej (linii czytania, nawigacji klawiaturą, wyróżnienie tytułów, maska czytania ukrycie obrazów, wyróżnienie wszystkiego, przeczytania strony, wyciszenie dźwięku oraz zatrzymanie animacji).

  • Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

1) Wprowadzone rozwiązania pozwalają skorzystać z następujących technologii asystujących:

– obsługa klawiaturą,

– obsługa czytnikiem ekranu.

2) Strona internetowa spełnia następujące udogodnienia:

– odpowiednie kolory i kontrast,

– wersja wysokokontrastowa.

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.

 

b) Dostępność aplikacji mobilnej

  • Stan dostępności aplikacji mobilnej SGB Mobile

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.

Aplikacja mobilna spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:

Kod Kryterium
1.3.1 Informacje
i relacje
Informacje, struktura oraz relacje między treściami przekazywane poprzez prezentację mogą być odczytane przez program komputerowy lub istnieją w postaci tekstu.
1.3.2 Znacząca kolejność Jeśli kolejność, w jakiej przedstawiona jest treść, ma znaczenie dla zrozumienia treści, prawidłowa kolejność odczytu musi być określona programowo.
1.3.3 Cechy sensoryczne Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk
1.3.5 Określanie celu danych wejściowych Cel każdego pola zbierającego informacje o użytkowniku może być programowo określony gdy:

·         pole zbierające dane służy celowi określonemu w sekcji Przeznaczenie pól danych w komponentach interfejsu użytkownika, oraz

·         treść jest implementowana za pomocą technologii obsługującej określanie w polach formularza typu oczekiwanych danych.

1.4.1 Użycie koloru Kolor nie jest wykorzystywany jako jedyny wizualny sposób przekazywania informacji, wskazywania czynności do wykonania lub oczekiwania na odpowiedź, czy też wyróżniania elementów wizualnych.
1.4.3 Kontrast (minimalny) Wizualna prezentacja tekstu lub obrazu tekstu posiada współczynnik kontrastu wynoszący przynajmniej 4.5:1
1.4.5 Obrazy tekstu Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst,
a nie obraz tekstu
1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów
1.4.12 Odstępy między znakami W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu,
nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu
1.4.13 Treść pojawiająca się po najechaniu kursorem lub uzyskaniu fokusu Gdy jakaś treść staje się widoczna po otrzymaniu kursora lub fokusu klawiatury, a po ich usunięciu znika: Odrzucenie; Wskazywane; Trwałe
2.2.2 Wstrzymywanie, zatrzymywanie, ukrywanie Gdy treść się porusza, migocze, przesuwa lub jest automatycznie aktualizowana, istnieje mechanizm, który może zatrzymać animacje tej treści
2.3.1 Trzy błyski lub poniżej progu Strony internetowe nie zawierają w swojej treści niczego,
co błyska częściej niż trzy razy w ciągu jednej sekundy, lub też błysk nie przekracza wartości granicznych dla błysków ogólnych
i czerwonych.
2.4.4 Cel łącza
(w kontekście)
Cel każdego łącza można określić na podstawie samego tekstu łącza lub tekstu łącza wraz z programowo określonym kontekstem łącza, poza tymi przypadkami, kiedy cel łącza i tak byłby niejednoznaczny dla użytkowników.
2.4.5 Wiele sposobów Istnieje więcej niż jeden sposób umożliwiający zlokalizowanie strony internetowej w zestawie stron internetowych, z wyjątkiem sytuacji, kiedy dana strona jest wynikiem jakiejś procedury lub jednym z jej etapów.
2.4.6 Nagłówki
i etykiety
Nagłówki i etykiety opisują temat lub cel treści
2.4.7 Widoczny fokus Każdy interfejs posiadający możliwość obsługi przy pomocy klawiatury ma tryb obsługi, w którym fokus klawiatury jest stale widoczny.
2.5.3 Etykieta
w nazwie
W przypadku komponentów interfejsu użytkownika z etykietami zawierającymi tekst lub obrazy tekstu, nazwa zawiera tekst, który jest prezentowany wizualnie.
2.5.5 Rozmiar celu Rozmiar celu dla wejścia wskaźnika wynosi co najmniej 44 na 44 piksele CSS.
3.2.1 Po uzyskaniu fokusu Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu.
3.2.3 Spójna nawigacja Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika
3.2.4 Spójna identyfikacja Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane
3.3.1 Identyfikacja błędu Jeśli automatycznie zostanie wykryty błąd wprowadzania danych, system wskazuje błędny element, a użytkownik otrzymuje opis błędu w postaci tekstu
3.3.2 Etykiety lub instrukcje Gdy w treści wymagane jest wprowadzenie danych przez użytkownika, zapewnione są etykiety lub instrukcje

 

  • Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje 

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:

  • obsługa klawiaturą
  • obsługa czytnikiem ekranu (TalkBack w wersji Android, VoiceOver w wersji iOS)

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.

 

c) Dostępność aplikacji mobilnej

  • Stan dostępności aplikacji mobilnej Nasz Bank

 

Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z wytycznymi wskazanymi w ustawie z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze / wytycznymi WCAG 2.2.

Aplikacja mobilna jest zgodna z następującymi kryteriami sukcesu wskazanymi w wytycznych WCAG 2.2:

– czytnik ekranu ignoruje graficzne elementy dekoracyjne (ozdobne lub tło),

– kolor nie jest jedynym sposobem przekazywania informacji (w przypadku iOS Junior i Android Junior),

– zachowany został odpowiedni kontrast pomiędzy tekstem i tłem (w przypadku iOS Junior i Android Junior),

– wszystkie kolory w elementach aktywnych i w elementach graficznych, które niosą informację, mają wystarczający kontrast (w przypadku iOS Junior i Android Junior),

– każdy aktywny element interfejsu możne być kontrolowany za pomocą klawiatury i dowolnego urządzenia wskazującego (iOS),

– użytkownicy technologii wspomagających informowani są w sposób dostępny o zmianach kontekstu (iOS),

– komunikaty o stanie są poprawnie oznajmiane przez technologie wspomagające (iOS),

– na każdym ekranie technologie wspomagające odczytują teksty w głównym języku ekranu,

– listy elementów mają odpowiednią strukturę (iOS Junior, Android Junior),

– widoczne na każdym ekranie aplikacji mobilnej treści, które przekazują informację, są dostępne dla technologii wspomagających (iOS, Android Junior),

– na każdym ekranie aplikacji mobilnej użytkownik może zwiększyć rozmiar znaków do co najmniej 200% (iOS, Android Junior),

– złożone elementy interfejsu (połączenie elementu aktywnego i statycznego) mają wystarczający kontrast w stosunku do siebie (iOS, Android Junior),

– w złożonych komponentach przejęcie fokusu lub wskazanie kursorem myszki jest sygnalizowane inaczej niż tylko kolorem (iOS, iOS Junior i Android Junior),

– w przypadku nawigacji z wykorzystaniem technologii wspomagających fokus jest widoczny na wszystkich elementach interfejsu (iOS, iOS Junior i Android Junior),

– informacje na poszczególnych ekranach aplikacji mobilnej nie są przekazywane jedynie kształtem, rozmiarem lub położeniem elementów,

– każde pole formularza ma widoczną etykietę,

– każda etykieta powiązana z polem formularza jest odpowiednia,

– etykiety znajdują się w bezpośredniej bliskości pól formularza, do których się odnoszą,

– etykiety przycisków w formularzu są odpowiednie,

– obowiązkowe pola formularza są odpowiednio oznaczone (iOS, iOS Junior, Android Junior),

– dla każdego obowiązkowego pola formularza wskazany jest typ wprowadzanych danych (iOS, iOS Junior, Android Junior),

– informacje o błędach we wprowadzanych w formularzu danych są dostępne cyfrowo,

– w formularzu, za pomocą którego zmienia, usuwa lub przesyła się odpowiedzi w ramach testu lub egzaminu, albo którego przesłanie może powodować konsekwencje finansowe lub prawne, przesyłane dane mogą być zmienione, uzupełnione lub odzyskane,

– pole formularza, do którego wpisuje się dane osobowe użytkownika zawiera mechanizm autouzupełniania (iOS),

– nawigacja za pomocą zewnętrznej klawiatury odbywa się w logicznej kolejności w stosunku do układu treści na ekranie (iOS),

– kolejność odczytywania komunikatów przez technologie wspomagające nie sprawia problemów w rozumieniu informacji (iOS),

– podczas nawigacji z wykorzystaniem technologii wspomagających nie ma pułapki klawiaturowej,

– funkcjonalność, którą można obsługiwać za pomocą ruchu urządzenia lub ruchu użytkownika, można również obsługiwać za pomocą komponentów interfejsu użytkownika, a reagowanie na ruch można wyłączyć (iOS, Android),

– każda funkcja identyfikacji lub kontroli aplikacji, która opiera się na wykorzystaniu cech biometrycznych użytkownika, ma alternatywną metodę dostępu.

 

  • Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:

– obsługa klawiaturą

– obsługa czytnikiem ekranu.

 

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonaliśmy wewnętrznie.

 

d) Dostępność serwisu transakcyjnego w wersji webowej

 

Serwis transakcyjny jest częściowo zgodny z wytycznymi, które wynikają z ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 roku o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze oraz z wytycznych WCAG 2.2.

Serwis transakcyjny spełnia kryteria sukcesu wskazane w wytycznych WCAG 2.2:

Kod Kryterium
1.3.3 Właściwości zmysłowe Instrukcje co do zrozumienia i operowania treścią nie opierają się wyłącznie na właściwościach zmysłowych, takich jak: kształt, rozmiar, wzrokowa lokalizacja, orientacja w przestrzeni lub dźwięk.
1.3.4 Orientacja Treść nie ogranicza swojego widoku i działania do jednej orientacji wyświetlania, takiej jak pionowa lub pozioma, chyba że określona orientacja wyświetlania jest istotna.
1.4.5 Obrazy tekstu Jeśli wykorzystywane technologie mogą przedstawiać treść wizualnie, do przekazywania informacji wykorzystuje się tekst,
a nie obraz tekstu.
1.4.10 Dopasowanie do ekranu Treść może być prezentowana bez utraty informacji lub funkcjonalności, bez konieczności przewijania w dwóch wymiarach.
1.4.11 Kontrast elementów nietekstowych Wizualna prezentacja następujących elementów ma współczynnik kontrastu co najmniej 3:1 względem sąsiednich kolorów.
1.4.12 Odstępy
w tekście
W treściach tworzonych za pomocą języków znaczników, umożliwiających ustawienie poniższych właściwości stylu, nie następuje utrata żadnych treści lub funkcjonalności, gdy tekst ustawiony zostanie tak, aby uwzględniał wszystkie poniższe parametry oraz gdy wprowadzone zostaną zmiany w jakiejkolwiek innej właściwości stylu.
2.2.1 Dostosowanie czasu Czas aktywnej sesji użytkownika może zostać odświeżona za pomocą mechanizmu.
2.4.11 Fokus niezakryty (minimum) Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, komponent nie jest całkowicie zakryty treścią stworzoną przez autora.
2.4.12 Fokus niezakryty (ulepszony) Gdy komponent interfejsu użytkownika otrzymuje fokus klawiatury, żadna część komponentu nie może być zakryta przez treść stworzoną przez autora
2.5.2 Rezygnacja ze wskazania W przypadku funkcjonalności, które są wywoływane za pomocą pojedynczego wskaźnika, co najmniej jedno z poniższych twierdzeń jest prawdziwe: Brak zdarzenia w górę; przerwanie; cofnięcie; przywrócenie.
3.1.2 Język części Język naturalny każdej części lub frazy zawartej w treści może być określony programowo, z wyjątkiem nazw własnych, wyrażeń technicznych, słów w nieokreślonym języku oraz słów i fraz, które stanowią część żargonu w bezpośrednio otaczającym je tekście.
3.2.1 Reagowanie na fokus Przyjęcie fokusu przez dowolny komponent interfejsu użytkownika nie powoduje nieoczekiwanej zmiany kontekstu.
3.2.3 Spójna nawigacja Mechanizmy nawigacji, które powtarzają się na wielu stronach internetowych w ramach jednego zestawu stron internetowych, występują w tej samej względnej kolejności za każdym razem, gdy są powtarzane, chyba że zmiana jest inicjowana przez użytkownika.
3.2.4 Spójna identyfikacja Komponenty, które mają tę samą funkcjonalność w ramach jednego zestawu stron internetowych, są w taki sam sposób zidentyfikowane.
3.2.5 Zmiana na żądanie* Zmiany kontekstu inicjowane są tylko na żądanie użytkownika lub istnieje mechanizm pozwalający na wyłączenie takich zmian.
3.3.4 Zapobieganie błędom (prawnym, finansowym,
w danych)
Gdy użytkownik przeprowadza transakcje finansowe, modyfikuje lub usuwa dane w systemach przechowywania danych, nad którymi ma kontrolę, albo udziela odpowiedzi na testy co najmniej jedna z poniższych właściwości jest prawdziwa: odwracalność, sprawdzanie, potwierdzenie.

 

  • Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dzięki wprowadzonym rozwiązaniom możesz skorzystać z technologii asystujących takich jak:

– obsługa klawiaturą (częściowa zgodność)

– obsługa czytnika ekranu (częściowa zgodność).

Tę informację sporządziliśmy na podstawie audytu dostępności cyfrowej, który wykonał zarówno dostawca zewnętrzny, jak i my wewnętrznie.

 

II. Dostępność kanału telefonicznego

Bank nie świadczy usług przez kanał telefoniczny.

  

III. Dostępność usług w kanale stacjonarnym

W Nadwarciańskim Banku Spółdzielczym w Działoszynie przyjęliśmy rozwiązania, dzięki którym realizujemy dostępne usługi bankowe:

  1. zgodnie z zasadami prostego języka uprościliśmy dokumenty dla klientów indywidualnych. Są to:
  • umowa ramowa,
  • Regulamin kont dla klientów indywidualnych wraz z Załącznikami,
  • klauzule administratora danych osobowych (RODO),
  • wprowadziliśmy skargę na brak dostępności (również napisane prostym językiem),
  1. wprowadziliśmy nowe elementy do standardów obsługi klientów w naszym banku. W lepszym i bardziej wszechstronnym stopniu uwzględniają potrzeby osób z niepełnosprawnością,
  2. zapewniliśmy szkolenia dla pracowników naszych placówek oraz wybranych pracowników centrali z zakresu obsługi osób niewidzących, Głuchych/niedosłyszących oraz innych osób ze szczególnymi potrzebami,
  3. wprowadziliśmy bardziej zrozumiałą komunikację pomiędzy doradcami a klientami,
  4. na bieżąco dostosowujemy dokumentację papierową do potrzeb naszych klientów.

 

IV. Dostępność komunikacyjno-informacyjna 

Informacje, które przekazujemy są zrozumiałe. Chcemy, by wszyscy klienci Nadwarciańskiego Banku Spółdzielczego w Działoszynie mieli równy dostęp do naszych usług, bez względu na swoje potrzeby.

Dokumenty, które stosujemy sporządzamy w formie dostępnej, zgodnie z art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze (Dz. U. poz. 731), czyli:

  • piszemy je w zrozumiały sposób
  • używamy czcionki o odpowiednim rozmiarze i kroju. Stosujemy odpowiedni kontrast oraz odstępy między literami, wierszami i akapitami.
  • zapewniliśmy szkolenia dla pracowników Oddziałów oraz wybranych pracowników Centrali z zasad prostego języka.

Dokumenty i inne treści piszemy prostym i zrozumiałym językiem. Pracujemy według standardu prostego języka, który rekomenduje Związek Banków Polskich.

Masz prawo otrzymać ogólne warunki umów, regulaminy oraz inne informacje (na przykład: stawki oprocentowania, stawki prowizji czy kursy walutowe) w formach takich jak:

  • nagranie audio,
  • nagranie wizualne treści w Polskim Języku Migowym,
  • wydruk w alfabecie Braille’a lub wydruk z wielkością czcionki wygodną do czytania.

Takie materiały przygotujemy w ciągu 7 dni od momentu zgłoszenia takiej potrzeby. Dokumenty udostępnimy w formach, które są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami w sposób, jaki określisz w zgłoszeniu.

Wszystkie niezbędne informacje możesz otrzymać w placówce banku pod adresem:

  1. Oddział w Działoszynie ul. Piłsudskiego 21a, 98-355 Działoszyn,
  2. Oddział w Osjakowie ul. Targowa 26a, 98-320 Osjaków,
  3. Oddział w Konopnicy ul. Spółdzielcza 1, 98-313 Konopnica,
  4. Filia w Wierzchlesie ul. Szkolna 15a, 98-324 Wierzchlas.

Spełniają one wymogi dostępności architektonicznej, które opisaliśmy szerzej w punkcie VI – Dostępność architektoniczna. Informacje otrzymasz również dzwoniąc pod nr telefonu 43 841 31 96.

 

V. Dostępność produktów wykorzystywanych przy świadczeniu usług – bankomaty oraz wpłatomaty

W Nadwarciańskim Banku Spółdzielczym w Działoszynie możesz skorzystać z 4 bankomatów z czytnikami NFC. Znajdują się w następujących lokalizacjach:

  1. Działoszyn, ul. Piłsudskiego 21a,
  2. Osjaków, ul. Targowa 26a,
  3. Konopnica, ul. Spółdzielcza 1,
  4. Wierzchlas, ul. Szkolna 15a.

Informacje związane z obsługą bankomatu lub wpłatomatu znajdziesz:

Problemy związane z działaniem i obsługą bankomatów lub wpłatomatów możesz zgłaszać na adres: info@nbsdzialoszyn.pl lub przez infolinię pod numerem 800 888 888.

  • Bankomaty oraz wpłatomaty należące do Banku wyposażone są w następujące rozwiązania zwiększające ich dostępność:

–   brak utrudnień w dostępie do bankomatów z uwagi na ich posadowienie (najwyżej położony punkt potrzebny do obsługi transakcji znajduje się na wysokości max 120 cm, przestrzeń manewrowa bez nachylenia),

–    bankomaty są wyposażone w wejście słuchawkowe oraz w funkcję głosową,

–    dostęp do bankomatów bez przeszkód dla klientów na wózku.

 

VI. Dostępność architektoniczna

Nasze dostępne placówki oznaczamy ikonami:

 

  Ikona graficzna Opis
1. Człowiek na wózku – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektoniczne. Oznacza, że bezpośrednie otoczenie i miejsce obsługi pozwala osobie na wózku poruszać się samodzielnie.
2. Człowiek na wózku z asystentem – symbol, który opisuje miejsce dostępne architektonicznie z utrudnieniami. Oznacza, że w bezpośrednim otoczeniu lub samym miejscu obsługi znajdują się przeszkody, które powodują, że osoba poruszająca się na wózku wymaga asystenta lub wsparcia pracownika punktu obsługi.
3. Przekreślone oko – symbol, który wskazuje na udogodnienia dla osób niewidzących i niedowidzących. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę niewidzącą lub niedowidzącą.
4. Migające rączki – symbol, który wskazuje na dostępność obsługi w Polskim Języku Migowym. W miejscu oznaczonym tym symbolem obsłużymy osobę głuchą (włączając zdalną obsługę w PJM).

 

Ikony, którymi oznaczamy dostępne bankomaty i wpłatomaty:

 

  Ikona graficzna Opis
1. Człowiek na wózku – oznacza, że bezpośrednie otoczenie
i usadowienie urządzenia umożliwia samodzielne skorzystania
z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku.
2. Człowiek na wózku z asystentem – bezpośrednie otoczenie
i usadowienie urządzenia umożliwia skorzystania
z podstawowych funkcji bankomatu przez osobę poruszającą się na wózku przy asyście osoby trzeciej.
3.  

Słuchawki – symbol wskazujący na udźwiękowienie bankomatu.

 

 

Zastosowaliśmy ikony graficzne z opisem dodatkowych udogodnień, które dotyczą dostępności.

 

 W Nadwarciańskim Banku Spółdzielczym w Działoszynie mamy 3 dostępne oddziały i 1 filię. Zakres dostępności architektonicznej opisaliśmy poniżej:

 

Oddział Zakres dostępności architektonicznej
Oddział w Działoszynie ul. Piłsudskiego 21a

98-355 Działoszyn

 

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu 

Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Osjakowie ul. Targowa 26a

98-320 Osjaków

 

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu 

Parking w najbliższym otoczeniu z wyznaczonym miejscem dla osoby z niepełnosprawnością

Możliwość wejścia z psem asystującym

Oddział w Konopnicy ul. Spółdzielcza 1

98-313 Konopnica

 

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu 

 

Możliwość wejścia z psem asystującym

Filia w Wierzchlesie
ul. Szkolna 15a98-324 Wierzchlas

 

Bez barier architektonicznych

Parking w najbliższym otoczeniu 

 

Możliwość wejścia z psem asystującym

 

Informacje o dostępnych placówkach, bankomatach i wpłatomatach, również w formie ikon graficznych z opisem, znajdziesz też na naszej stronie internetowej: https://nbsdzialoszyn.pl/kontakt/.

 

VII. Skargi na brak dostępności

Klient ma prawo złożyć do Banku skargę na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności przez produkt lub świadczoną usługę. Skargę należy złożyć do Nadwarciańskiego Banku Spółdzielczego w Działoszynie z siedzibą w Działoszynie.

Skarga powinna zawierać następujące informacje:

  • imię i nazwisko Klienta,
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu (Klient może wskazać preferowany sposób kontaktu; w przypadku braku wskazania preferowanego sposobu kontaktu, Bank będzie kontaktował się z Klientem za pośrednictwem pierwszej z podanych form kontaktu)
  • wskazanie produktu lub usługi, których dotyczy skarga,
  • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełniają produkt lub usługa wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez Bank.

Jeśli skarga nie będzie spełniała powyżej wskazanych wymogów, Bank może pozostawić skargę bez rozpoznania.

Skarga może być złożona:

  • na piśmie – osobiście w dowolnej placówce Banku albo wysłana przesyłką pocztową na adres dowolnej placówki Banku albo wysłana na adres do doręczeń elektronicznych AE:PL-60797-99591-AEGWT-10.
  • ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w Banku;
  • w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej pod adresem e-mail info@nbsdzialoszyn.pl.

Bank rozpatrzy skargę i udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, Bank może wydłużyć termin do rozpoznania skargi do 60 dni od dnia otrzymania skargi. W takim przypadku, w terminie 30 dni Bank powiadomi Klienta o przyczynie zwłoki i wskaże nowy termin rozpatrzenia skargi. Jeśli Bank nie dotrzyma powyższych terminów, skargę uważa się za rozpatrzoną zgodnie
z żądaniem skarżącego. Bank zrealizuje żądanie skarżącego w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.

W swojej odpowiedzi Bank udzieli Klientowi informację o wyniku rozpatrzenia skargi. Jeśli skarga nie została uwzględniona – Bank wskaże uzasadnienie faktyczne i prawne podjętej decyzji. Jeżeli natomiast skarga zostanie uwzględniona – Bank określi termin, nie dłuższy niż 6 miesięcy od dnia udzielenia tej odpowiedzi, w którym żądanie skarżącego zostanie zrealizowane.

Jeśli skarga nie zostanie uwzględniona, Bank w swojej odpowiedzi zawrze również pouczenie o możliwości:

  • odwołania się od stanowiska zawartego w odpowiedzi, a także o sposobie i terminie wniesienia tego odwołania;
  • złożenia zawiadomienia o niespełnianiu przez produkt albo usługę wymagań dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.