KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU
Nadwarciański Bank Spółdzielczy w Działoszynie realizując obowiązki wynikające z Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów wprowadził „Regulamin dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych”.
Regulamin dedykowany jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, udziałowcom czy członkom organów banku.
Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:
- korupcja;
- zamówienia publiczne;
- usługi, produkty i rynki finansowe;
- przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami;
- bezpieczeństwo transportu;
- ochrona środowiska;
- zdrowie publiczne;
- ochrona konsumentów;
- ochrona prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych;
- inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.
Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).
Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.
Zgłoszenia należy kierować:
- przez wysłanie listem zwykłym wiadomości na adres Banku (siedziba) do kierującego komórką ds. zgodności z dopiskiem „(do rąk własnych)”;
- przez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: compliance@nbsdzialoszyn.pl;
- przez złożenie zawiadomienia w formie pisemnej bezpośrednio do kierującego komórką ds. zgodności;
- przez zgłoszenie ustne dokonane telefonicznie na numer telefonu kierującego komórką ds. zgodności lub za pomocą bezpośredniego spotkania, zorganizowanego na wniosek sygnalisty, w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.