KOMUNIKAT DOTYCZĄCY WDROŻENIA USTAWY O OCHRONIE SYGNALISTÓW Z DNIA 14 CZERWCA 2024 ROKU

Nadwarciański Bank Spółdzielczy w Działoszynie realizując obowiązki wynikające z Ustawy o sygnalistach z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów wprowadził „Regulamin dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych”.

Regulamin dedykowany jest w szczególności obecnym lub byłym pracownikom, współpracownikom, kandydatom, stażystom, dostawcom, kontrahentom, udziałowcom czy członkom organów banku.

Podstawowy katalog naruszeń prawa, które mogą być zgłaszane obejmuje następujące obszary:

  • korupcja;
  • zamówienia publiczne;
  • usługi, produkty i rynki finansowe;
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami;
  • bezpieczeństwo transportu;
  • ochrona środowiska;
  • zdrowie publiczne;
  • ochrona konsumentów;
  • ochrona prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych;
  • inne nieprawidłowości, o których mowa w ustawie, o ile informację o danym naruszeniu osoba zgłaszająca uzyskała w kontekście związanym z pracą.

Zgłoszenie powinno zawierać przejrzyste i możliwie pełne wyjaśnienie na czym polega naruszenie, opis wszystkich znanych szczegółów danej sytuacji (kiedy miała ona miejsce i na czym polegała nieprawidłowość, a także przedstawiać jak najwięcej dodatkowych informacji, takich jak listę świadków czy posiadane dowody (e-maile, zestawienia, faktury, itp.).

Przy składaniu zgłoszenia rekomendujemy podanie adresu do kontaktu (np. adres korespondencyjny, adres e-mail czy numer telefonu). Brak jego przekazania uniemożliwi lub znacznie utrudni komunikację, a w konsekwencji może uniemożliwić przekazanie potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia lub informacji zwrotnej po zakończeniu działań następczych.

Zgłoszenia należy kierować:

  • przez wysłanie listem zwykłym wiadomości na adres Banku (siedziba) do kierującego komórką ds. zgodności z dopiskiem „(do rąk własnych)”;
  • przez wysłanie wiadomości elektronicznej na adres: compliance@nbsdzialoszyn.pl;
  • przez złożenie zawiadomienia w formie pisemnej bezpośrednio do kierującego komórką ds. zgodności;
  • przez zgłoszenie ustne dokonane telefonicznie na numer telefonu kierującego komórką ds. zgodności lub za pomocą bezpośredniego spotkania, zorganizowanego na wniosek sygnalisty, w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.